Zoeken in deze blog

TRANSLATE to your own language

10 november 2015

Receptje : Gehakt in zelfgemaakte sate saus met sperziebonen

Eerlijk zeggen heb ik ook dagen die ik helemaal geen zin om voor een uutje in de keuken te staan. Lekker en gezond eten met veel plezer zijn voor ons heel belangrijk. Dit gerecht is een van de gerechten die beanwoordt onze behoeftes. 


Het ziet heel feestelijk uit, toch? Ik heb een korte weg genoemen. De " reuze" gehakt heb ik gekocht bij Marko. Dat is meer dan voldoende voor een persoon. Je kunt de andere gehakt balletjes ook gebruiken. Verder heb een saus gemaakt om met de sperziebonen, een ui en tauge met de saus mee te roerbakken. 

Hier is een (ongeveer) receptje voor de saus. Zoals eeder vermeld, ik kook met het gevoel en het is nooit gemeten hoe veel ingredienten erin gaan. Iedereen heeft eigen smaak maar met de basis van ingredienten kunt je je eigen smaak maken.
SAUS recept: 
- pinda kaas
- 1 eetlepel Thaise rode curry pasta (let op! sommige merken zijn heel pittig)
- suiker
- vissaus
- kokosmelk
- zonnebloemolie 
- water
Bak de rode curry pasta eerst in de zonnebloemolie met heel laag vuur. Na een minuutje, voeg de pinda kaas toe. Om de pinda kaas dunner te maken, voeg het water en kokosmelk toe. Blijven roeren tot de saus een vorm van saus heeft ( niet te dik en niet te dun). Daarna kruid met vissaus en suiker naar je smaak. 
Deze saus kunt je ook in de diepvries lang bewaren en ook lekker bij gekrilde kip, vlees en vis. 

Veel kook plezier! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten